You are currently viewing Blog firmowy- czy warto  prowadzić go na swojej stronie
Teksty blogowe

Blog firmowy- czy warto prowadzić go na swojej stronie

Czy zauważyłeś jak wiele firm na swojej firmowej stronie, prowadzi także bloga? Z pewnością nie raz zastanawiałeś się, skąd wynika to zjawisko i dlaczego blogi firmowe są tak popularne. Dlatego też w tym wpisie odpowiem na Twoje pytanie oraz wskaże czy prowadzenia bloga firmowego jest opłacalne. 

Blogi firmowe to przemyślana strategia, a nie zapędy literackie właścicieli firm

Patrząc na ilość blogów firmowych, mogłoby się wydawać, że niemal każdy przedsiębiorca posiada aspiracje do bycia poczytnym blogerem. Jednak te elementy stron internetowych to nie kwestia zamiłowania do klikania w klawiaturę, a najczęściej strategicznie przemyślane działanie marketingowe, które przynosi wymierne korzyści dla firmy. W tym artykule omówię trzy z nich, chociaż ich lista jest niezaprzeczalnie o wiele dłuższa. 

Blog firmowy sposobem na budowanie pozycji eksperta

Nie od dziś wiadomo, że dzielenie się swoją wiedzą, sprawia, że inni zaczynają postrzegać nas jako autorytet w branży. Zwłaszcza jeśli ta wiedza okazuje się niezwykle przydatna. A więc prowadzenie firmowego bloga, w którym omawiane są zagadnienia związane z profilem jej działalności to doskonały sposób na budowanie pozycji eksperta wśród obecnych i potencjalnych klientów.

Dzięki takim treściom zamieszczonym na stronie firma staje się bardziej wiarygodna w tym, że zna się na swojej profesji. Doskonale odnajduje się w jej niuansach i potrafi je przełożyć na język zrozumiały dla zwykłego, przysłowiowego Kowalskiego. Dodatkowo pokazywanie rozwiązań potencjalnych problemów klientów za sprawą swoich usług lub produktów, potrafi obfitować w owocne współprace i transakcje. 

to doskonały sposób na budowanie pozycji eksperta wśród obecnych i potencjalnych klientów.

Blog przyciągnie klientów

I tym oto sposobem przechodzimy płynnie do kolejnej zalety prowadzenia bloga, jaką jest pozyskiwanie klientów. Wpisy blogowe wydają się użytkownikom Internetu o wiele naturalniejsze, od tego, co można znaleźć na stronie głównej danej firmy. Zwłaszcza jeśli odwołują się do problematycznych dla nich kwestii i oferują pewne rozwiązania. Wtedy też potencjalny klient jest bardziej skłonny przejść do zakładki kontakt, czy też wypełnić formularz kontaktowy. 

Skutecznym sposobem na sprzedaż produktów lub usług za pomocą treści blogowych, jest także podlinkowanie ich, jako sposób na rozwiązanie podejmowanego problemu, czy nawiązanie do tematu artykułu. 

Jak nie wiadomo, o co chodzi to chodzi o SEO 

Mówiąc o tym, jakie zalety ma prowadzenie firmowego bloga, nie mogłabym pominąć oczywiście tematu SEO. Na pozycjonowanie strony internetowej wpływ ma bardzo wiele czynników, a jednymi z nich jest wartościowa dla odbiorców treść oraz stosunek treści do kodu strony. 

Mówiąc jak najbardziej ogólnikowo, w pierwszym przypadku Google indeksuje wyżej strony, które posiadają dużą ilość unikalnej i przydatnej treści, która generuje zainteresowanie użytkowników Internetu. Z kolei lepsza pozycja strony w wyszukiwarce to większa ilość jej odsłon, a co za tym idzie naturalne zainteresowanie firmą, gdyż jak pokazują badania ponad połowa osób, znajduje odpowiedzi na to, czego szuka w internecie już na pierwszej stronie wyszukiwarki.

W drugim przypadku chodzi natomiast o to, aby strona zawiera nie tylko podział na kategorie, linki i odnośniki, ale także „żywy” tekst, niebędący kodem strony.  Za który Google także nagradza właścicieli stron wyższą pozycją. 

Jak wspomniałam na początku wymienione przeze mnie zalety prowadzenia bloga to tylko jedne z licznych korzyści, jakie przynosi dla firmy takie działanie w sieci. Jednak myślę, że nawet one wystarczą do tego, aby Cię przekonać, że blog firmowy to dobry pomysł. 

Jeśli prowadzisz firmę i też chciałbyś zwiększyć swoją konkurencyjność w sieci, poprzez prowadzenia bloga z moją pomocą, to skorzystaj z formularza kontaktowego. Na koniec zdradzę Ci także sekret. Jeśli jeszcze o tym nie wiesz, to wiedz, że Twoja konkurencja prawdopodobnie także nie pisze swoich tekstów sama, a zleca je copywriterom, takim jak ja, ale csii, jak coś to ja nic takiego nie mówiłam.;) 

Izabela Łuba

Cześć! Nazywam się Izabela i zajmuję się zawodowo copywritingiem. Tworzę treści marketingowe, łącząc przy tym swoją pasję do pisania z zamiłowaniem do technologi i psychologi konsumentów. A to moje własne miejsce w sieci, gdzie dzielę się swoją wiedzą, przemyśleniami i doświadczeniami.